Ідейна мода від талановитих українських дизайнерів

4 вересня під час Ukrainian Fashion Week відбувся фінал конкурсу Epson Digital Fashion 2019. Учасниками стали дизайнери моди та стилю, які створювали свої унікальні колекції за власними ескізами принтів та за допомогою друку тканин в Україні.

Ідейна мода від талановитих українських дизайнерів

4 вересня під час Ukrainian Fashion Week відбувся фінал конкурсу Epson Digital Fashion 2019. Учасниками стали дизайнери моди та стилю, які створювали свої унікальні колекції за власними ескізами принтів та за допомогою друку тканин в Україні. Цифровий друк дозволяє зробити одяг яскравим, помітним і проявити індивідуальність дизайнера не тільки за візуальною складовою, але й за ідеєю. Саме принт якнайточніше передає настрій, головну ідею колекції, виступає засобом комунікації дизайнера із зовнішнім світом, способом висловитися з приводу соціальних проблем.

Вісім фіналістів конкурсу були обрані українськими та європейськими експертами моди та пройшли шлях від створення ескізів до показу власної колекції на Ukrainian Fashion Week. Так, до числа найкращих дизайнерів конкурсу Epson Digital Fashion 2019 увійшли:

  • Юлія Вахменіна, колекція «Лабіринт», м. Харків. «Новий день. Новий континент. Нова країна. Новий населений пункт і вулиці… це лабіринт почуттів та емоцій, який хочеться розгадувати знову і знову. Переплітаються долі та історії, події та заходи». Колекція «Лабіринт» про безкінечний діалог з простором, який є наріжним каменем цієї колекції».
  • Юлія Постушна, колекція «Пісня Одетти», м. Київ. Основою колекції є балет Петра Ілліча Чайковського «Лебедине озеро». Усі п’ять луків колекції розповідають історію життя головної героїні, передаючи її радощі та переживання.
  • Єлизавета Зволинська, колекція BEAUTY COVER, м. Київ. BEAUTY COVER — колекція про сучасну молодь, яка ховає за яскравими образами, одягом, манірністю, епатажністю, гучними словами, тобто штучною красою, справжніх себе, таким чином захищаючи тендітну та вразливу душу. Для цього дизайнер поєднала у своїй колекції прозорі легкі тканини з квітами, що символізують красу, та грубіші тканини з написом, що символізують броню.
  • Карина Мельниченко, колекція Weapons of mass destruction, м. Київ. Колекція присвячена подіям 26 квітня 1986 року, аварії на Чорнобильській АЕС, та описує наймасштабнішу трагедію людства, що закарбувалася у пам’яті не одного покоління.

Вибором компанії Epson стала колекція Hola! Аліни Престинської, м. Запоріжжя, яка вже вдруге є призеркою конкурсу. Образ колекції, натхненної мандрівкою до Барселони, формувався під емоційним впливом від унікального міста. Враження вплинули на колірне рішення і форми колекції: м'які лінії силуету і приталеного крою підкреслюють індивідуальність жінки. Головний акцент — асиметричний принт, який гармонійно поєднується в колекції, створюючи унікальні графічні композиції з іспанськими мотивами і традиційними орнаментами. Третє місце посіла Катерина Гелла з колекцією «Пошук національної ідентичності», м. Харків. Минулого року Катерина очолила трійку переможців. Джерелом натхнення послужив передвиборчий марафон 2019 року та книга Мег Джей «Важливі роки. Чому не варто відкладати життя на потім». Принти колекції символічно відображають деякі події нашого сьогодення, невизначеність, сумніви суспільства та їх наслідки. Друге місце зайняла Наталя Колпакова з колекцією Timeless, м. Київ. Наталя бере участь у конкурсі вперше. Колекція створена на основі сюжетів серії шовкових хусток Timeless, які захоплюють і бентежать, іноді лякають, але завжди тримають аудиторію потужним магнітом інтриги та майстерності. Трансформація реальності за допомогою яскравої уяви і чудового почуття гумору втілилася у вишуканих шовкових кімоно. Перший приз отримала Ядвіга Нетикша з колекцією Capsule 20-21, м. Київ. Її чоловіча колекція розповідає про те, що пам'ять людини є дуже дорогою річчю, тому що завдяки їй можна отримувати заряд позитивних емоцій, але, на жаль, інколи не вдається забути неприємні моменти в житті.

Ядвіга отримала премію на навчання в інституті європейського дизайну Istituto Europeo di Design в Італії за обраним фахом, після чого вона повернеться дипломованим спеціалістом з новими знаннями до України. Призерка також була нагороджена окулярами доповненої реальності Epson, які стануть у нагоді для розваг та допоможуть у роботі.

Раніше Ядвіга вже була призеркою конкурсу Epson Digital Fashion та 2016 року посіла друге місце.

Головними подарунками для всіх фіналістів стали показ колекцій на центральному подіумі Ukrainian Fashion Week та їх огляд на порталі про світське життя і моду — Jetsetter. Призерки перших трьох місць зможуть надрукувати тканини для своїх нових колекцій на текстильних принтерах Epson та отримали багатофункціональні друкуючі економічні пристрої серії «Фабрика друку Epson» для візуалізації майбутніх проектів.

Ірина Данилевська, засновник Ukrainian Fashion Week, підвела підсумки: «Конкурс 2019 року знову відкрив нові імена українських дизайнерів. Більше того, ми побачили чудові роботи постійних учасниць, які за цей час зросли у професійному плані. Адже багатство нашої нації в талановитих людях, які всебічно розвиваються та розуміють, що за новітніми технологіями майбутнє. Тому ми бажаємо всім подальшого творчого натхнення, зростання та створення своїх власних брендів зі світовою популярністю!»

Широкоформатні текстильні принтери Epson за допомогою прямого та сублімаційного друку дозволяють отримати якісний малюнок як на натуральних, так і на синтетичних тканинах. Їх використання сприяє розширенню можливостей fashion-дизайнерів.